אגמים בצפון איטליה

14/05/2017

אזור האגמים בצפון איטליה – שילוב מצוין של טבע, אטרקציות לילדים והחשוב מכולם: אוכל כשר
האזור הנקרא בפי הישראלי הממוצע "צפון איטליה" הינו אזור האגמים המדהימים של איטליה: אגם קומו, אגם גארדה ואגם מג'ורה. האזור כולל בתוכו אגמים ענקיים עם שפע פעילויות ונופים. בנוסף ניתן למצוא את פארקי השעשועים הגדולים: גרדהלנד (Gardaland), עיר הסרטים (Canevaworld), פארק המים ועוד. במרחק נסיעה לא גדול ניתן להגיע לנופים המדהימים של הרי האלפים וכן הרי הדולומיטים. לא לשכוח את הערים והעיירות: ונציה, מילאנו, סירמיונה. השילוב בין כל הנ"ל מבטיח טיול מהנה מלא חוויות לכל הגילאים.
שוויץ– צפון איטליה גובלת עם שוויץ, על שלל נופיה ועיירותיה, גיחה יומית מאיטליה לשוויץ זולה בהרבה מהשהייה בשוויץ היקרה. כך שצפון איטליה היא אכן מקום מעולה להתבסס בו בחופשת הקיץ.

הנקודה היהודית של צפון איטליה:
הגטו היהודי הראשון בעולם נוסד בונציה. כבר במאה החמישית והשישית גרו יהודים בונציה אולם הקמת הגטו נבעה משיקול כלכלי טהור. במאה ה 14 מצבה הכלכלי של העיר ונציה לא היה טוב ובכדי לרומם את הכלכלה היה צורך בסוחרים ובמלווי בריבית, מכיוון שאסור לנוצרים להלוות בריבית, המשימה הוטלה על היהודים ולשם כך הוקם הגטו היהודי. הגטו המפורסם קיים ברב הדרו גם היום ובו בתי כנסת עתיקים ומפוארים בהם ניתן לסייר במגרת ביקור במוזיאון היהודי. כיום ישנה קהילה יהודית פעילה בונציה וכמובן קהילה יהודית גדולה במילאנו (בירת האופנה).

אוכל כשר:
בעשור האחרון, בעיקר לאור המספר הרב של ישראלים הפוקדים אותה, קמו מספר בתי מלון כשרים באזור. בבחירת בית מלון כשר, מאוד חשוב לבדוק שמיקומו מאפשר טיולים לאזורים בו תרצו לבקר, למשל לרוצים לבקר באזור האגמים והפארקים השונים מומלץ לקחת מלון באזור האגמים ולא בהרי הדולומיטים.

בתי כנסת:
קהילות יהודיות פעילות ניתן למצוא ב: מילאנו, ונציה וורונה. כמובן שבבתי המלון הכשרים ישנם מניינים יומיים.

כנסו לדף וצפו במידע מלא על צפון איטליה!

החבילות שלנו, מפות, עדכונים, גלריות ועוד…