אנדורה – Principat d’Andorra

14/05/2017

אנדורה (Principat d'Andorra) היא נסיכות קטנה בדרום מערב אירופה המשתרעת על פני כ- 500 קמ"ר בין צרפת לספרד. מיקומה של אנדורה בהרי הפירינאים המזרחיים הופך אותה לגן עדן לחובבי סקי בחורף, אבל לא פחות לנופשי הקיץ שנהנים ממזג אוויר מצוין ונוח למגוון טיולים והרפתקאות בטבע.

תושבי אנדורה משתייכים לעם הקטאלוני, אך הם מיעוט בארצם. רוב התושבים במדינה הם תושבי חוץ הנהנים ממקלט המס שמספקת אנדורה לתושביה. הכלכלה של הנסיכות נסמכת בעיקר על תיירות ולכן היא מרושתת כראוי בכל מה שתזדקקו לו כדי להעביר חופשה נוחה ונעימה בלב הנופים הפראיים של הרים מושלגים, אגמים, נהרות ופארקים ירוקים.

אטרקציות מרכזיות: הרים עם שפע נופים, אגמים לרב, עיירות קסומות, פארק אתגרי (Naturlandia), מערות נטיפים והמבצר ב FOIX אשר בצרפת ליד אנדורה.

הנקודה היהודית: באנדורה קהילה יהודית קטנה המבוססת בעיקר על הגירה ממרוקו בשנות החמישים של המאה הקודמת. לקהילה בית כנסת ומתקיימים אירועים בחגים. מזה מספר שנים קיים שיתוף פעולה בין הקהילה היהודית ללקוחות נופש כשר הפוקדים את הנסיכות בקיץ.

אוכל כשר: בקיץ (וכמובן בחורף) פועל מלון כשר באנדורה Holiday Inn Andorra (בסיוע חברת נופש כשר) ובו ארוחות כשרות, בית כנסת ובריכה עם שעות נפרדות (על פי דרישה).

בית כנסת: במלון הכשר מתקיימים מניינים יומיים ובקהילה היהודית מניין בערב שבת (חובה תיאום מראש).

כנסו לדף וצפו במידע מלא על אנדורה!

החבילות שלנו, מפות, עדכונים, גלריות ועוד…